Kullanıcı Girişi   |  Ana Sayfa   |   Sık Kullanılanlara Ekle   |   English        
 
Bugün:18.12.2017 | 02:29
 
 
  
 
Altıncı Ulusal Verimlilik Kongresi, 7 Aralık 2017 tarihinde Ankara’da, The Ankara Hotel’de düzenlenmektedir. Verimliliğin her boyutuyla, kurumsal olduğu kadar uygulamaya dönük olarak da ele alındığı Ulusal Verimlilik Kongreleriyle üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve iş dünyasının temsilcileri verimlilik gündemiyle bir araya gelmektedir.

Kongrenin “Türkiye Yeni Teknolojilerin Getirdiği Verimlilik Artışlarına Hazır mı?” başlıklı Açılış Panelinde TTGV Yönetim Kurulu Başkanı ve Vestel Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Ultav, CNN Türk Ekonomi Müdürü Emin Çapa ve Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kamil Yılmaz konuşmacı olarak yer alacaktır. Açılış panelinin ardından düzenlenecek eşanlamlı oturumlarda çağrılı konuşmacılar, sanayinin geleceği, kaynak verimliliği potansiyeli, akıllı tarım uygulamaları, mikro veriler ışığında firma dinamikleri, firma düzeyinde verimlilik artışının kaynakları, işgücünün geleceği gibi konu başlıklarında güncel çalışma bulgularını, görüşlerini ve iyi uygulama örneklerini paylaşacaktır.

Altıncı Ulusal Verimlilik Kongresi ücretsizdir ve ön kayıt gerektirmeksizin genel katılıma açıktır. Program ve diğer ayrıntılı bilgiler, www.verimlilikkongresi.gov.tr sitesinde sunulmaktadır.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün yazısına atıfta bulunularak, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 14 üncü maddesinde;
- İşverenin, iş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü, sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını ise öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü,
- Sağlık hizmeti sunucularının kendilerine intikal eden iş kazalarını, yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucularının ise meslek hastalığı tanısı koydukları vakaları en geç on gün, içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmekle yükümlü kılındığı, anılan Kanunun 26 ncı maddesinde ise söz konusu yükümlülüklerini yerine getirmeyenlere idari para cezası uygulanacağının öngörüldüğü, uygulanacak idari para cezası miktarının da işyerinde çalışan sigortalı sayısına ve işyerinin tehlike sınıfına göre farklılaştırıldığı belirtilmiştir.
Konu ile ilgili olarak sağlık hizmet sunucuları tarafından verilen iş kazası ve meslek hastalıkları provizyonlarının, işverenlerin İş Kazası ve Meslek Hastalığı e-Bildirim uygulaması üzerinden https://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do linkinden görüntülenmesi hususunda program çalışmalarının tamamlandığı, söz konusu iş kazası ve meslek hastalıkları provizyonlarının iş kazası ve meslek hastalığı bildirim ekranlarından her işverenin kendi sigortalılarını görüntülemesinin sağlandığı bildirilmiştir.
İlgili üyelerimizin bilgi ve dikkatlerine sunulur.
SAYIN ÜYEMİZ
İlgi: TOBB’nin 09.11.2017 tarihli ve 17316 sayılı yazısı
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı´ndan alınan yazıda, BM Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) Gıda Güvenliği Koomitesi´nin 44.Toplantısı (CFS44)´nın 9-13 Ekim 2017 tarihlerinde Roma´da FAO merkezinde düzenlendiği belirtilmektedir.Söz konusu toplantıya Bakanlık personelinin yanında Roma Büyükelçiliğimizden de katılım sağlandığı ifade edilmektedir.
CFS 44.toplantısında, gıda güvenliği alanındaki paydaşlar bağlamında, özel sektörün gıda israfı ve kaybının önlenmesiyle ilgili rolüne de işaret edildiği belirtilmektedir.Bu kapsamda Dışişleri Bakanlığın´dan alınan bir yazıya atfen toplantı kapsamında CFS´nin Özel Sektör Mekanizması´nın sekretaryası görevini yürüten İnternational Agri-Food Network Adlı Oluşum tarafından 12 Eylül 2017 tarihinde CFS44´e katılan ülkelerin resmi yetkilileri ve özel sektör temsilcileri için bir akşam yemeğinin verildiği belirtilmektedir.
Söz konusu etkinliğe Roma Büyükelçiliğimizin katılım sağlamış olduğu verilen akşam yemeğinde anılan oluşumun Başkanı Donald Moore´un üretim, işleme ve depolama süreçlerinde gıda israfı ve kayıplarını en aza indirgemek için FAO üyesi ülkelerdeki özel sektör kuruluşlarıyla irtibat kurmak ve birlikte çalışmak istediklerini belirttiği, katılımcılardan bahsekonu isteklerinin ülkelerindeki özel sektör kuruluşlarına iletilmesi hususunda yardım talep ettiği belirtilmektedir.
Anılan oluşum hakkında ayrıntılı bilgiye http://www.agrifood.net/ adresinden ulaşılabilmektedir.
Üyelerimize duyurulur.
TOBB’dan Odamıza gelen yazıda; 14/01/2015 tarihli ve 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki 29/01/2015 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kanun gereğince hazırlanan [tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında görüşlerimiz sorulmaktadır.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] metnine ve Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen [tirnak]Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Form’a http://kobi.org.tr/index.php/haberler/kob-haberler/1117-tasinmaz-ticareti adresinden ulaşabilirsiniz.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında var ise görüşlerinizi, Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Formu doldurularak 24 Kasım 2017 tarihine kadar
bildirilmesi ve ayrıca elektronik ortamda kobi@tobb.org.tr adresine iletilmesini rica ederiz.
TOBB’dan Odamıza gelen yazıda; 14/01/2015 tarihli ve 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki 29/01/2015 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kanun gereğince hazırlanan [tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında görüşlerimiz sorulmaktadır.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] metnine ve Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen [tirnak]Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Form’a http://kobi.org.tr/index.php/haberler/kob-haberler/1117-tasinmaz-ticareti adresinden ulaşabilirsiniz.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında var ise görüşlerinizi, Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Formu doldurularak 24 Kasım 2017 tarihine kadar
bildirilmesi ve ayrıca elektronik ortamda kobi@tobb.org.tr adresine iletilmesini rica ederiz.
Sayın Üyemiz,

TOBB tarafından Odamıza iletilen 8 Kasım 2017 tarihli, 17209 sayılı yazıda, ülkemiz ile Norveç, İsviçre, İzlanda ve Liechtenstein’da oluşan Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) arasındaki Serbest Ticaret Anlaşması’nın revizyonu kapsamında anlaşmaya eklenmesi öngörülen Ticaretin Kolaylaştırılması Faslı müzakereleri ile ilgili özel sektörün değerlendirmelerine ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir.

Bilindiği üzere, Dünya Ticaret Örgütü Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması 22 Şubat 2017 tarihinde küresel olarak yürürlüğe girmiştir. Uzun bir müzakere dönemi sonrasında kabul edilen Anlaşma’ya, 1 Kasım 2017 tarihi itibariyle 122 ülke taraf bulunmakta ve anılan rakam gün geçtikçe artmaktadır.

Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması; dış ticaretin etkinliğini artıracak, maliyet ve işlem sürecini kısaltacak her türlü düzenlemeyi kapsayan ticaretin kolaylaştırılması kavramı çerçevesinde gümrük ve ticaret işlemlerinin ve idari süreçlerin modernizasyonu ve basitleştirilmesi, ileri teknoloji kullanımı, altyapının geliştirilmesi ve standartların uyumlaştırılması gibi ihracat, ithalat ve transit prosedürlerinin daha kolay, daha hızlı ve daha düşük maliyetli yapılabilmesini amaçlayan bir politikalar seti olarak önem taşımaktadır. Anlaşma ayrıca; gerek ulusal boyutta dış ticarete konu eşya akış prosedürlerimizin iyileştirilmesi ve gerekse de ihracatçılarımızın dış pazarlara girişinde kolaylaştırılmış sınır geçiş prosedürlerine tabi olmaları bakımından da önemlidir.

Bu kapsamda; 3 Aralık 2016 tarihli ve 29907 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2016/27 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması hükümlerine uygun olarak gerek ülke içerisindeki işlemlerin takibatı ve gerekli iyileştirmelerin yapılması ve gerekse de yurtdışında ihracatçılarımızın Anlaşma hükümleri doğrultusunda dış pazarlara erişiminin kolaylaştırılması için Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulumuz tesis edilmiş bulunmaktadır. Kurul, kamu kurumlarımız ile özel sektörümüz arasında ticaretin kolaylaştırılması konusunda koordinasyon ve işbirliğini sağlayacak ve pozitif ticaretin kolaylaştırılması reformlarını hayata geçirecek bir platform görevi üstlenmiştir.

Bu bağlamda, ülkemiz uluslar arası ticaret altyapısının geliştirilerek rekabet gücümüzün yükseltilmesi, ticaret erbabımıza yönelik daha hızlı ve kaliteli hizmet sağlanması ve ülkemize yönelik doğrudan yabancı yatırımların daha da artırılması adına dış ticaret iş yapılabilirlik pozisyonumuzun gelişmiş ekonomiler seviyesine çıkarılması için Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulumuz çalışmalarına, 24 Mart 2017 tarihinde Ankara’da gerçekleştirilen 1. Genel Kurul Toplantısı ile başlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Teknik Komitesi 1 inci Toplantısı da 19 Nisan 2017 tarihinde Ankara’da gerçekleştirilmiştir.

Anılan toplantılar kapsamında ‘’2018-2022 Dönemi Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Stratejisi ve Eylem Planı’nın hazırlanmasını teminen Ticaretin Kolaylaştırılması Stratejisi ve Eylem Planı Çalışma Grubu kurulmuş ve geçtiğimiz son dört aylık evrede yoğun teknik toplantılar gerçekleştirilmiştir. Akabinde, ‘’Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu-Ticaretin Kolaylaştırılması Ulusal Strateji Çalıştayı’’ 2-5 Ekim 2017 tarihleri arasında Ankara’da gerçekleştirilmiştir.

Tüm bu süreçte; başta şeffaflık ve öngörülebilirliğin sağlanması olmak üzere kamu ve özel sektör arasında işbirliğinin güçlendirilmesi, teknolojik gelişmelere uyum, reformların sürekliliği ve çözüm odaklı bir çalışma prensibi Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulumuz çalışmalarının temel kriterlerini oluşturmuştur. Kurul bu yönüyle, kamu ve özel sektör ortaklığı açısından modern işbirliğinin Türkiye’de öncü yapıtaşlarından da birisi olmuştur.

Geleneksel kamu işleyişine nazaran proaktif bir çalışma ilkesi ile kazan-kazan prensibi doğrultusunda, gerek kamu idarelerimizin ve gerekse de özel sektörümüzün fayda sağlayacağı taraflar arası etkin fikir alış verişi ve şeffaflık odaklı bir işleyişe dayalı olarak, ülkemiz gelecek politikalarını tayin etmeye yönelik bu istişare yaklaşımının, dış ticaret erbabımızın gelişmiş ülkelerdeki mukim rakipleri ile aynı verimlilikte ve benzer şekilde ülkemiz kamu idarelerinde iş süreçlerini yürütebilmelerine olan katkısı dikkate alınarak, ticaretin kolaylaştırılması boyutu ile ülkemizin ulusal çıkarlarının diğer ülkeler nezdinde de optimum düzeyde takibatının ve işleyişin hakim kılınması amacıyla Serbest Ticaret Anlaşmaları (STA) Ticaretin Kolaylaştırılması Faslı müzakerelerine de genişletilmesinin yararlı olacağı öngörülmektedir.

Bu bağlamda, gerek ülkemizin mevcut STA’ları ve gerekse de hali hazırda müzakereleri devam etmekte olan STA’lar kapsamında ticaretin kolaylaştırılması alanındaki bu tür müzakerelerin, eşya akış trafiği ile ilgili olması sebebiyle piyasada doğrudan etkilerinin olabileceği değerlendirilmektedir. Bu nedenle; muhatap ülke/ülke grupları ile ikili ticaretteki eşya dağılımının çıkartılması ve ağırlıklı sektörlerimiz ile STA yapılması öngörülen ülke /ülke grupları pazarında gümrük ve diğer sınır idareleri kontrolleri, belge usul ve edinim süreleri ve esas olarak DTÖ Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması temelinde tarife dışı engeller olarak dış ticaret erbabımızın bu ülkelerde karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi ve bu sorunların STA Ticaretin Kolaylaştırılması müzakerelerinde nasıl bertaraf edileceğine dair yöntemlerin belirlenmesini teminen bu müzakereler öncesinde, özel sektörümüz ile istişarelerin gerçekleştirilmesinin ve ülkeler ile ticaretin kolaylaştırılması görüşmelerinin somut işleyiş ve iyileştirme odaklı olarak yürütülmesinin ülkemiz çıkarlarına daha yararlı olacağı ve net katkılar sunacağı mütalaa edilmektedir.

Bu kapsamda, ilk olarak hali hazırda görüşmeleri devam eden ülkemiz ile Norveç, İsviçre, İzlanda ve Liechtenstein’dan müteşekkil Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) arasındaki STA’nın revizyonu çerçevesinde Anlaşmaya eklenmesi öngörülen Ticaretin Kolaylaştırılması Faslı müzakerelerinde, bu vizyon temelinde özel sektörümüz değerlendirmelerine ihtiyaç duyulmaktadır. EFTA ülkelerine yönelik ihracatımız incelendiğinde esas olarak, kıymetli taş ve metaller ile bunlardan mamul eşya; nakil vasıtaları; bitkisel ürünler; mineral maddeler; adi metaller ve adi metallerden eşya; dokumaya elverişli maddeler ve bunlardan mamul eşya; makinalar ve mekanik cihazlar, elektrik malzemeleri ve gıda sanayi müstahzarları sektörlerinin ülkemiz dış ticaretinde önemli yer tuttuğu görülmektedir.

Bu kapsamda, TOBB’a iletilmek üzere, üyelerimizin görüş, öneri ve değerlendirmelerin Odamıza (hande.turker@izto.org.tr) en geç 16.11.2017 tarihine kadar iletilmeleri rica olunur.

Saygılarımızla,
 
  
Dönem içindeki tüm etkinliklerimizi görmek için etkinlik sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
 
 
  
 
ZONGULDAK 
 
 
 
* E-posta adresinizi yazın
 
 
 
 
 
 
Ana Sayfa > Odamız > Hakkımızda
 
ODAMIZ HAKKINDA


Kdz.Ereğli Ticaret ve Sanayi Odamız 1975 yılında kurulmuştur. 5174 sayılı kanunun kendisine verdiği yetki ve görevler çerçevesinde faaliyetine devam etmektedir.

Ticaret ve Sanayi Odamız, 7 Meslek gurubunda 3.500'e yaklaşan üyesiyle Bölgemizdeki ticari ve sınai faaliyetlerin gelişmesine yardımcı olmak yanında; Kapasite Raporları, ATR ve Menşei Belgeleri, İthalat ve İhracaata yönelik ekspertiz rapor tanzimleri yanında 1975 yılından bu yana Ticaret Sicil İşlemlerini de oda bünyesinde yürütmektedir.

 

 
 
KDZ. / EREĞLİ TİCARET VE SANAYİ ODASININ KURULUŞ VE GELİŞİMİ

Kdz./ Ereğli Ticaret Odası Türkiye’nin ilk odalarından biridir. 1310 (1894)  Kastamonu  vilayeti salnamesinde Ereğli Ticaret ve Ziraat Odası olarak gerçekleşmektedir. Bu salnameye göre oda yönetimi Reis Hacı Mehmet Ali Ağa, Azalar Yorgi Efendi, Cerrahzade Eşref Efendi ve Gülle Muradoğlu Vasilaki’den meydana geliyordu. Cumhuriyetin ilk yıllarında Ereğli’de Ticaret ve Sanayi Odası vardı. Yine 1928 Büyük Ticaret Salnamesinde Türkiye’deki 215 Ticaret ve Sanayi Odasının bir listesi veriliyordu. Bu listede Kdz. Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası vardı.

Daha sonra faaliyetine ara verilen Ereğli Ticaret ve Sanayi Odasının kuruluşu 1970’li yıllarda mümkün olmuştur.

Kdz./ Ereğli’de Ticaret ve Sanayi Odası Kurulması için; 1974 yılı Nisan ayında başlayan kuruluş çalışmaları, 1974 Ekim ayında tamamlanarak, Ticaret Bakanlığına müracaat edilmiş, Bakanlığın 4.12.1974 tarih, 14 (6102/133) 24475 Nolu yazıları ile kuruluşu uygun görülmüştür.

30.12.1974 tarihinde M.RUHİ CÖBEKOĞLU, MUSTAFA ARIK, BEDRİ EREL, NECEP BARTU, TURAN ÖZYAĞCI ve ALİ GENÇ’ten oluşan müteşebbis heyet tarfından Kaymakamlık Makamına müracaat edilerek Gruplandrma Kurulunun teşekkülü istenmiştir.
Kaymakamlıkca Meslekleri Gruplandırma Kurulunda Asil Üye Olarak; M. Ruhi Cöbekoğlu, Mustafa Arık, Şeref Yazıcı, Turan Özyağcı, Bedri Erel, Yedek Üye Olarak, Ertan Erkişi, Turan Kayalı, Ali Kemal Akdeniz, Adil Atay, Mete Özdemir’in görevlendirmeleri uygun görülmüştür. Gruplandırma Kurulu 29.1.1975 tarihinde görevi ikmal ederek 7 Meslek Gurubunu oluşturan listeleri tamamlanmıştır. Şubat 1975’de seçim kurulu teşekkül etmiş, daha sonra sırasıyla, 16.3.1975’de MESLEK KOMİTELERİ, 20.3.1975’de ODA MECLİSİ seçimleri gerçekleştirilerek, 23.3.1975’de Yönetim Kurulu seçimi ve aynı gün yapılan görev taksimi ile belirlenen Yönetim Kurulu 30.3.1975 tarihi itibariyle fiilen göreve başlamıştır.

KDZ/EREĞLİ TİCARET VE SANAYİ ODASININ
İlk Meclis Başkanı: Yılmaz Erhal
İlk Meclis Başkan Vekili: Yılmaz Baytekin
İlk Meclis Üyeleri: Yılmaz Erhal, Orhan Madenci, Haluk Durusan, Halit Karadeniz, Habip Kiriş, Oktay Özyol, Erhan Acur, Yılmaz Baytekin, Memduh Deniz, İlhan Yükselen, Dündar Güçeri, Rahmi Ulukaya, Ayhan İşeri, Orhan Yaprak,
İlk Yönetim Kurulu Başkanı: Orhan Madenci
İlk Yönetim Kurulu Başkan Vekili: Haluk Durusan
İlk Yönetim Kurulu Üyeleri: Orhan Madenci, Haluk Durusan, Habip Kiriş, Erhan Acur, Halit Karadeniz
İlk Bütçe:  308,752.------ TL
1986 Yılı Bütçesi : 27.500.000. Tl
1975 Yılı Sonunda üye Sayısı: 623
1976 Yılı sonunda üye sayısı : 834
30.06.1986 tarihi itibariyle üye sayısı: 1613
Kuruluştaki Personel Durumu: Genel Sekreterlik : 1, Sicil: 1, Muhasebe Servisi: 1, Müstahdem: 1(Toplam 4 )
30.6.1986 tarihi itibariyle Personel Durumu: Genel Sekreter: 1, Sicil: 1, Muhasebe Servisi: 1, Tahsilat ve İcra Takip Memurluğu: 1, Muamelat servisi : 2, Müstahdem : 1 (Toplam 7)

Gelişim;
1975 yılında çok kısıtlı imkanlarla kurulan Odamızın kuruluştaki en büyük başarılarından biri Yönetim Kurulumuzun, Meclisimizin, Meslek Komitelerimiz ve Personelimizin dinamik çalışması ve üstün gayretleri ile kendisini en kısa zamanda ticaret erbabı ve ilçemiz halkına kabul ettirmesidir. Bunun sonucu olarak 1975 yılı sonunda 623’e ulaşan fiili üye sayısı, 1976 yılı sonunda 834’e, 1986 yılının ilk yarısın da da 1613’e ulaşarak bu alanda müsbet bir gelişme kaydetmiştir.

Odamızın ilk bütçesi 308.752.---- TL olarak yapılırken, 1986 yılı bütçesi 27.500.000.--- TL  olarak tesbit edilmiş ve bu gelişme paralel olarak’ta Odamız 1985 yılında kendi hizmet binasına kavuşmuştur.

Gerek üye, gerek personeş, gerek bilgi ve tecrübe ve gerekse bütçe imkanları bakımından güçlenen Odamız, kndisine kanunlarla tanınan yetkileri ve çevresinde Ekonomik ve Sosyal yönden üzerine düşen görevleri büyük bir titizlikle yerine getirmeye çalışmış,  özellikle hükümet,  Resmi kuruluşlar ve ilgili kurumlar ile Ticaret ve Sanayi Sektörü arasındaki iyi ilişkileri  ve yapıcı diyaloğu artırma yoluna gitmiş ve bunun sonucu olarakta  İslam Konferansı Teşkilatı (İKT) üyesi ülkelerin Tarım ve diğer bazı Bakanları ve Ülkemiz Bakanlarının birlikte  bulundukları, ayrıca 300 civarında üst düzey uzmanında katıldığı İSLAM KONFERANSI  TEŞKİLATI  EKONOMİK VE TİCARİ İŞBİRLİĞİ DAİMİ KOMİTESİ  (İSEDAK) toplantısı için Türkiye sanayi grubu hazırlık çalışmalarına katılan 4 oda arasında yerimizi aldık. Mütevazi bir ilçe odası olarak bugüne kadarki gelişimi içerisinde gerekli aktivitesini yürütmeyi başarabilmiş ve yıllardır TOBB ile iyi ilişkiler  içerisinde olmuştur. 31 Mayıs 1986 tarihinde yapılan 53 il ve 96 ilçe odası olmak üzere  toplam 149 odanın iştirak ettiği ticaret ve sanayi odaları konsey seçiminde dereceye girererek konseye seçilmemiz, Odalarımız başarılarının ve hızlı gelişimim bir işaretidir.

Odamız dışarıda olduğu kadar içeride de yaptığı başarılı çalışmalarla dikkati çekmiştir. Ülkemizin en büyük sanayi kuruluşlarından biri olan Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları T.A.Ş ve bağımlı olarak gelişen Yan Sanayi mensupları ve diğer Ticaret Erbabı arasındaki ilişkileri geliştirmeye özen göstermiş ve istikrarlı bir piyasa oluşmuştur. En iyi hizmetin mahallinde verilen hizmet olduğundan hareketle Motorlu araçların fenni muavenelerinin ilçemizde yapılması sağlanmış ve böylece büyük araç potansiyeline sahip olan ilçemizde büyük çağta akaryakıt israfı önlemiş, işgünü ve işgücü kazanılmıştır. Bağ-Kur kanununda yapılan değişiklikler  esas alınmak üzere birlik ve beraberliğin sağlanması tatbikattan doğan aksaklıkları tesbit edip çözümler getirmek gerekli koordinasyonu temin etmek gayesine yönelik herkese ve herkesime açık olarak yapılan bağkur toplantıları halk eğitim merkezi ile müştereken düzenlenen Genel muhasebe kursları  çeşitli sebeplerle kurulan  yardım komitelerinde alınan aktif görevler  okullarımıza eğitim ve öğretim fonunda yapılan yardımlar ve ilçemizin gelişmesine esas olmak üzere yapılan pek çok başarılı çalışmaları ile odamız ilçemizde olduğu kadar diğer odalar ve ilgili tüm kuruluşlar arasında haklı bir saygı kazanmıştır.

 
KARADENİZ EREĞLİ TİCARET VE SANAYİ ODASI YÖNETİCİLERİ - 1985
1985 - KDZ.EREĞLİ TSO MECLİS ÜYELERİ 1985 - KDZ.EREĞLİ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ 1985 - KDZ.EREĞLİ TSO ODA PERSONELİ
MECLİS ÜYELERİ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ ODA PERSONELİ
BAŞKAN – Oktay Özyol
BAŞKAN V. – Ahmet Bilgeç
ÜYELER – Şefik Yılmaz
M. Cemal Tabanoğlu , Yılmaz Baytekin, Abdullah Dindar, A. Hamdi Turan, Hikmet Köseoğlu, Oktay Özyol, Ahmet Akdeniz, Ahmet Bilgeç, Yaman Kahya, İbrahim Güven, Durali Eren, Ali Rıza Oğuz, Rıdvan Bilgen
BAŞKAN – Yılmaz Baytekin
BAŞKAN V. – Ahmet Hamdi Turan, MUHASİP – Şefik Yılmaz
ÜYELER – İbrahim Güven

 

GENEL SEKRETER – H.Alp Güleç – Sicil Memuru – Nural Karakurdu, Muhasebeci V. Filiz Lü, Muamelat Memurları, Ahmet Açıksöz, Ayten Kayıkçı, İcra Takip ve Tahsilat Memuru Hüseyin Topal, Müstahdem Önder Ergan