Kullanıcı Girişi   |  Ana Sayfa   |   Sık Kullanılanlara Ekle   |   English        
 
Bugün:18.12.2017 | 02:29
 
 
  
 
Altıncı Ulusal Verimlilik Kongresi, 7 Aralık 2017 tarihinde Ankara’da, The Ankara Hotel’de düzenlenmektedir. Verimliliğin her boyutuyla, kurumsal olduğu kadar uygulamaya dönük olarak da ele alındığı Ulusal Verimlilik Kongreleriyle üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve iş dünyasının temsilcileri verimlilik gündemiyle bir araya gelmektedir.

Kongrenin “Türkiye Yeni Teknolojilerin Getirdiği Verimlilik Artışlarına Hazır mı?” başlıklı Açılış Panelinde TTGV Yönetim Kurulu Başkanı ve Vestel Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Ultav, CNN Türk Ekonomi Müdürü Emin Çapa ve Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kamil Yılmaz konuşmacı olarak yer alacaktır. Açılış panelinin ardından düzenlenecek eşanlamlı oturumlarda çağrılı konuşmacılar, sanayinin geleceği, kaynak verimliliği potansiyeli, akıllı tarım uygulamaları, mikro veriler ışığında firma dinamikleri, firma düzeyinde verimlilik artışının kaynakları, işgücünün geleceği gibi konu başlıklarında güncel çalışma bulgularını, görüşlerini ve iyi uygulama örneklerini paylaşacaktır.

Altıncı Ulusal Verimlilik Kongresi ücretsizdir ve ön kayıt gerektirmeksizin genel katılıma açıktır. Program ve diğer ayrıntılı bilgiler, www.verimlilikkongresi.gov.tr sitesinde sunulmaktadır.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün yazısına atıfta bulunularak, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 14 üncü maddesinde;
- İşverenin, iş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü, sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını ise öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü,
- Sağlık hizmeti sunucularının kendilerine intikal eden iş kazalarını, yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucularının ise meslek hastalığı tanısı koydukları vakaları en geç on gün, içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmekle yükümlü kılındığı, anılan Kanunun 26 ncı maddesinde ise söz konusu yükümlülüklerini yerine getirmeyenlere idari para cezası uygulanacağının öngörüldüğü, uygulanacak idari para cezası miktarının da işyerinde çalışan sigortalı sayısına ve işyerinin tehlike sınıfına göre farklılaştırıldığı belirtilmiştir.
Konu ile ilgili olarak sağlık hizmet sunucuları tarafından verilen iş kazası ve meslek hastalıkları provizyonlarının, işverenlerin İş Kazası ve Meslek Hastalığı e-Bildirim uygulaması üzerinden https://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do linkinden görüntülenmesi hususunda program çalışmalarının tamamlandığı, söz konusu iş kazası ve meslek hastalıkları provizyonlarının iş kazası ve meslek hastalığı bildirim ekranlarından her işverenin kendi sigortalılarını görüntülemesinin sağlandığı bildirilmiştir.
İlgili üyelerimizin bilgi ve dikkatlerine sunulur.
SAYIN ÜYEMİZ
İlgi: TOBB’nin 09.11.2017 tarihli ve 17316 sayılı yazısı
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı´ndan alınan yazıda, BM Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) Gıda Güvenliği Koomitesi´nin 44.Toplantısı (CFS44)´nın 9-13 Ekim 2017 tarihlerinde Roma´da FAO merkezinde düzenlendiği belirtilmektedir.Söz konusu toplantıya Bakanlık personelinin yanında Roma Büyükelçiliğimizden de katılım sağlandığı ifade edilmektedir.
CFS 44.toplantısında, gıda güvenliği alanındaki paydaşlar bağlamında, özel sektörün gıda israfı ve kaybının önlenmesiyle ilgili rolüne de işaret edildiği belirtilmektedir.Bu kapsamda Dışişleri Bakanlığın´dan alınan bir yazıya atfen toplantı kapsamında CFS´nin Özel Sektör Mekanizması´nın sekretaryası görevini yürüten İnternational Agri-Food Network Adlı Oluşum tarafından 12 Eylül 2017 tarihinde CFS44´e katılan ülkelerin resmi yetkilileri ve özel sektör temsilcileri için bir akşam yemeğinin verildiği belirtilmektedir.
Söz konusu etkinliğe Roma Büyükelçiliğimizin katılım sağlamış olduğu verilen akşam yemeğinde anılan oluşumun Başkanı Donald Moore´un üretim, işleme ve depolama süreçlerinde gıda israfı ve kayıplarını en aza indirgemek için FAO üyesi ülkelerdeki özel sektör kuruluşlarıyla irtibat kurmak ve birlikte çalışmak istediklerini belirttiği, katılımcılardan bahsekonu isteklerinin ülkelerindeki özel sektör kuruluşlarına iletilmesi hususunda yardım talep ettiği belirtilmektedir.
Anılan oluşum hakkında ayrıntılı bilgiye http://www.agrifood.net/ adresinden ulaşılabilmektedir.
Üyelerimize duyurulur.
TOBB’dan Odamıza gelen yazıda; 14/01/2015 tarihli ve 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki 29/01/2015 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kanun gereğince hazırlanan [tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında görüşlerimiz sorulmaktadır.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] metnine ve Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen [tirnak]Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Form’a http://kobi.org.tr/index.php/haberler/kob-haberler/1117-tasinmaz-ticareti adresinden ulaşabilirsiniz.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında var ise görüşlerinizi, Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Formu doldurularak 24 Kasım 2017 tarihine kadar
bildirilmesi ve ayrıca elektronik ortamda kobi@tobb.org.tr adresine iletilmesini rica ederiz.
TOBB’dan Odamıza gelen yazıda; 14/01/2015 tarihli ve 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki 29/01/2015 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kanun gereğince hazırlanan [tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında görüşlerimiz sorulmaktadır.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] metnine ve Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen [tirnak]Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Form’a http://kobi.org.tr/index.php/haberler/kob-haberler/1117-tasinmaz-ticareti adresinden ulaşabilirsiniz.
[tirnak]Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı[tirnak] hakkında var ise görüşlerinizi, Taslaklar Hakkında Görüş Bildirilmesinde Kullanılacak Formu doldurularak 24 Kasım 2017 tarihine kadar
bildirilmesi ve ayrıca elektronik ortamda kobi@tobb.org.tr adresine iletilmesini rica ederiz.
Sayın Üyemiz,

TOBB tarafından Odamıza iletilen 8 Kasım 2017 tarihli, 17209 sayılı yazıda, ülkemiz ile Norveç, İsviçre, İzlanda ve Liechtenstein’da oluşan Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) arasındaki Serbest Ticaret Anlaşması’nın revizyonu kapsamında anlaşmaya eklenmesi öngörülen Ticaretin Kolaylaştırılması Faslı müzakereleri ile ilgili özel sektörün değerlendirmelerine ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir.

Bilindiği üzere, Dünya Ticaret Örgütü Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması 22 Şubat 2017 tarihinde küresel olarak yürürlüğe girmiştir. Uzun bir müzakere dönemi sonrasında kabul edilen Anlaşma’ya, 1 Kasım 2017 tarihi itibariyle 122 ülke taraf bulunmakta ve anılan rakam gün geçtikçe artmaktadır.

Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması; dış ticaretin etkinliğini artıracak, maliyet ve işlem sürecini kısaltacak her türlü düzenlemeyi kapsayan ticaretin kolaylaştırılması kavramı çerçevesinde gümrük ve ticaret işlemlerinin ve idari süreçlerin modernizasyonu ve basitleştirilmesi, ileri teknoloji kullanımı, altyapının geliştirilmesi ve standartların uyumlaştırılması gibi ihracat, ithalat ve transit prosedürlerinin daha kolay, daha hızlı ve daha düşük maliyetli yapılabilmesini amaçlayan bir politikalar seti olarak önem taşımaktadır. Anlaşma ayrıca; gerek ulusal boyutta dış ticarete konu eşya akış prosedürlerimizin iyileştirilmesi ve gerekse de ihracatçılarımızın dış pazarlara girişinde kolaylaştırılmış sınır geçiş prosedürlerine tabi olmaları bakımından da önemlidir.

Bu kapsamda; 3 Aralık 2016 tarihli ve 29907 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2016/27 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması hükümlerine uygun olarak gerek ülke içerisindeki işlemlerin takibatı ve gerekli iyileştirmelerin yapılması ve gerekse de yurtdışında ihracatçılarımızın Anlaşma hükümleri doğrultusunda dış pazarlara erişiminin kolaylaştırılması için Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulumuz tesis edilmiş bulunmaktadır. Kurul, kamu kurumlarımız ile özel sektörümüz arasında ticaretin kolaylaştırılması konusunda koordinasyon ve işbirliğini sağlayacak ve pozitif ticaretin kolaylaştırılması reformlarını hayata geçirecek bir platform görevi üstlenmiştir.

Bu bağlamda, ülkemiz uluslar arası ticaret altyapısının geliştirilerek rekabet gücümüzün yükseltilmesi, ticaret erbabımıza yönelik daha hızlı ve kaliteli hizmet sağlanması ve ülkemize yönelik doğrudan yabancı yatırımların daha da artırılması adına dış ticaret iş yapılabilirlik pozisyonumuzun gelişmiş ekonomiler seviyesine çıkarılması için Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulumuz çalışmalarına, 24 Mart 2017 tarihinde Ankara’da gerçekleştirilen 1. Genel Kurul Toplantısı ile başlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Teknik Komitesi 1 inci Toplantısı da 19 Nisan 2017 tarihinde Ankara’da gerçekleştirilmiştir.

Anılan toplantılar kapsamında ‘’2018-2022 Dönemi Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Stratejisi ve Eylem Planı’nın hazırlanmasını teminen Ticaretin Kolaylaştırılması Stratejisi ve Eylem Planı Çalışma Grubu kurulmuş ve geçtiğimiz son dört aylık evrede yoğun teknik toplantılar gerçekleştirilmiştir. Akabinde, ‘’Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu-Ticaretin Kolaylaştırılması Ulusal Strateji Çalıştayı’’ 2-5 Ekim 2017 tarihleri arasında Ankara’da gerçekleştirilmiştir.

Tüm bu süreçte; başta şeffaflık ve öngörülebilirliğin sağlanması olmak üzere kamu ve özel sektör arasında işbirliğinin güçlendirilmesi, teknolojik gelişmelere uyum, reformların sürekliliği ve çözüm odaklı bir çalışma prensibi Türkiye Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulumuz çalışmalarının temel kriterlerini oluşturmuştur. Kurul bu yönüyle, kamu ve özel sektör ortaklığı açısından modern işbirliğinin Türkiye’de öncü yapıtaşlarından da birisi olmuştur.

Geleneksel kamu işleyişine nazaran proaktif bir çalışma ilkesi ile kazan-kazan prensibi doğrultusunda, gerek kamu idarelerimizin ve gerekse de özel sektörümüzün fayda sağlayacağı taraflar arası etkin fikir alış verişi ve şeffaflık odaklı bir işleyişe dayalı olarak, ülkemiz gelecek politikalarını tayin etmeye yönelik bu istişare yaklaşımının, dış ticaret erbabımızın gelişmiş ülkelerdeki mukim rakipleri ile aynı verimlilikte ve benzer şekilde ülkemiz kamu idarelerinde iş süreçlerini yürütebilmelerine olan katkısı dikkate alınarak, ticaretin kolaylaştırılması boyutu ile ülkemizin ulusal çıkarlarının diğer ülkeler nezdinde de optimum düzeyde takibatının ve işleyişin hakim kılınması amacıyla Serbest Ticaret Anlaşmaları (STA) Ticaretin Kolaylaştırılması Faslı müzakerelerine de genişletilmesinin yararlı olacağı öngörülmektedir.

Bu bağlamda, gerek ülkemizin mevcut STA’ları ve gerekse de hali hazırda müzakereleri devam etmekte olan STA’lar kapsamında ticaretin kolaylaştırılması alanındaki bu tür müzakerelerin, eşya akış trafiği ile ilgili olması sebebiyle piyasada doğrudan etkilerinin olabileceği değerlendirilmektedir. Bu nedenle; muhatap ülke/ülke grupları ile ikili ticaretteki eşya dağılımının çıkartılması ve ağırlıklı sektörlerimiz ile STA yapılması öngörülen ülke /ülke grupları pazarında gümrük ve diğer sınır idareleri kontrolleri, belge usul ve edinim süreleri ve esas olarak DTÖ Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması temelinde tarife dışı engeller olarak dış ticaret erbabımızın bu ülkelerde karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi ve bu sorunların STA Ticaretin Kolaylaştırılması müzakerelerinde nasıl bertaraf edileceğine dair yöntemlerin belirlenmesini teminen bu müzakereler öncesinde, özel sektörümüz ile istişarelerin gerçekleştirilmesinin ve ülkeler ile ticaretin kolaylaştırılması görüşmelerinin somut işleyiş ve iyileştirme odaklı olarak yürütülmesinin ülkemiz çıkarlarına daha yararlı olacağı ve net katkılar sunacağı mütalaa edilmektedir.

Bu kapsamda, ilk olarak hali hazırda görüşmeleri devam eden ülkemiz ile Norveç, İsviçre, İzlanda ve Liechtenstein’dan müteşekkil Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) arasındaki STA’nın revizyonu çerçevesinde Anlaşmaya eklenmesi öngörülen Ticaretin Kolaylaştırılması Faslı müzakerelerinde, bu vizyon temelinde özel sektörümüz değerlendirmelerine ihtiyaç duyulmaktadır. EFTA ülkelerine yönelik ihracatımız incelendiğinde esas olarak, kıymetli taş ve metaller ile bunlardan mamul eşya; nakil vasıtaları; bitkisel ürünler; mineral maddeler; adi metaller ve adi metallerden eşya; dokumaya elverişli maddeler ve bunlardan mamul eşya; makinalar ve mekanik cihazlar, elektrik malzemeleri ve gıda sanayi müstahzarları sektörlerinin ülkemiz dış ticaretinde önemli yer tuttuğu görülmektedir.

Bu kapsamda, TOBB’a iletilmek üzere, üyelerimizin görüş, öneri ve değerlendirmelerin Odamıza (hande.turker@izto.org.tr) en geç 16.11.2017 tarihine kadar iletilmeleri rica olunur.

Saygılarımızla,
 
  
Dönem içindeki tüm etkinliklerimizi görmek için etkinlik sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
 
 
  
 
ZONGULDAK 
 
 
 
* E-posta adresinizi yazın
 
 
 
 
 
 

Ana Sayfa > Hizmetlerimiz > Oda Sicil İşlemleri > Sigorta Acenteliği Hizmetleri

 
 
 
 
SİGORTA ACENTELİĞİ İŞLEMLERİ

Sigorta Uygunluk Belgesi\r
\r
Sigorta Acenteleri ve Eksperleri Levhaya Kayıt İşlemleri \r
\r
5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu, 14 Haziran 2007 tarihli Resmi Gazete´de yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Sigortacılık sektörüne yeni bir dönemi başlatan, söz konusu yasa ile yapılan önemli bir düzenleme de, sigorta acentelerine, mesleki yeterlilik kriterleri getirilmesi olmuştur. Bu konuda Sigortacılık Kanununa dayanılarak çıkarılan Sigorta Acenteleri Yönetmeliği 14 Nisan 2008 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu çerçevede, 15 Nisan 2008 tarihinden itibaren, sigorta şirketlerince tesis edilecek yeni acenteliklerin, anılan Yönetmelik şartlarına uygun olması, ayrıca 5684 sayılı Kanunun 23´üncü maddesine göre uygunluk belgesi alarak Levhaya kayıt yaptırmış olmaları gerekmektedir. \r
\r
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarih olan 14 Nisan 2008 tarihi itibariyle acentelik faaliyetinde bulunanlar için ise, uygunluk belgesi alma ve Levhaya kayıt işlemleri TOBB ve bu konuda TOBB tarafından yetkilendirilmiş Odalar tarafından yapılacaktır. \r
\r
Odamız ile TOBB arasında yapılan protokol ile ilçemizde faaliyet gösteren sigorta acentelerinin uygunluk belgesi alma ve levhaya kayıt başvuruları Odamız tarafından da kabul edilecektir. Bu konuda Hazine Müsteşarlığının 08.05.2008 tarih ve 2008/15 sayılı Genelgesinde 14.04.2008 günü akşamına kadar firmalarının tescil işlemlerini tamamlamış olan acentelerin başvurularının Odalarca kabul edileceği ve bu acentelerin, en geç 14.06.2008 tarihine kadar Levha kayıt işlemlerini tamamlatmak zorunda oldukları belirtilmiştir. \r
\r
Konu ile ilgili uygulamalarda sorun yaşanmaması ve belirtilen tarihe kadar firmalar ve Odamız tarafından yapılacak çalışmaların eksiksiz olarak tamamlanabilmesi büyük önem taşımaktadır.\r
\r
Bu itibarla Hazine Müsteşarlığının 08.05.2008 tarih ve 2008/15 sayılı Genelgesinde belirtilen ve TOBB ve Odalarca başvuruların değerlendirilmesi esnasında, açıklanmasında fayda görülen hususlar aşağıda yer almaktadır:\r
\r
14.04.2008 TARİHİNDEN ÖNCE ODAMIZA KAYIT OLMUŞ TÜZEL KİŞİ SİGORTA ACENTELERİNİN YAPACAĞI İŞLEMLER: \r
\r
1. 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği hazırlamanız gereken evrakların hazırlanması. Hazırlanacak evrakların listesi aşağıda belirtilmiştir.\r
2. http://www.sigorta.org.tr/acente/aeks2.php internet sitesine girerek doldurulması gereken tüm bilgilerin, hazırlanan evraklar doğrultusunda sisteme girişinin yapılması ve başvuru numarasının alınması.\r
3. Hazırlanan evrakları Odamıza getirmeniz.\r
4. Not: Levhaya kayıt işlemleri için aidat borcunuzun olmaması gerekmekte Sigorta Acenteleri İcra Komitesinin 24.12.2013 tarihli toplantısında, \r
1 Ocak 2014 gününden itibaren 31 Aralık 2014 günü bitimine kadar (bu tarihler dahil) Uygunluk Belgesi başvurusunda bulunan Sigorta Acenteleri için (evraklarını eksiksiz şekilde ilgili Odaya teslim etmek kaydıyla) Levha kayıt ücreti 7.500,-TL (yedibinbeşyüzTL); 2014 yılı Levha aidatı ise, 50,-TL (elliTL) olarak belirlenmiştir. Acente uygunluk bedeli ise 100 TL olarak belirlenmiştir.\r
Önemle duyurulur.\r
\r
\r
14.04.2008 TARİHİNDEN ÖNCE ODAMIZA KAYIT OLMUŞ GERÇEK KİŞİ SİGORTA ACENTELERİNİN YAPACAĞI İŞLEMLER: \r
\r
1. 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği hazırlamanız gereken evrakların hazırlanması. Hazırlanacak evrakların listesi aşağıda belirtilmiştir.\r
2. http://www.sigorta.org.tr/acente/aeks2.php internet sitesine girerek doldurulması gereken tüm bilgilerin, hazırlanan evraklar doğrultusunda sisteme girişinin yapılması ve başvuru numarasının alınması.\r
3. Hazırlanan evrakları Odamıza getirmeniz.\r
4. Not: Levhaya kayıt işlemleri için aidat borcunuzun olmaması gerekmekte Sigorta Acenteleri İcra Komitesinin 24.12.2013 tarihli toplantısında, \r
1 Ocak 2014 gününden itibaren 31 Aralık 2014 günü bitimine kadar (bu tarihler dahil) Uygunluk Belgesi başvurusunda bulunan Sigorta Acenteleri için (evraklarını eksiksiz şekilde ilgili Odaya teslim etmek kaydıyla) Levha kayıt ücreti 7.500,-TL (yedibinbeşyüzTL); 2014 yılı Levha aidatı ise, 50,-TL (elliTL) olarak belirlenmiştir. Acente uygunluk bedeli ise 100 TL olarak belirlenmiştir.\r
Önemle duyurulur.\r
\r
\r
14.04.2008 TARİHİNE KADAR ODAMIZA KAYIT OLMAMIŞ SİGORTA ACENTELERİNİN, TRAFİK TAKİPÇİLERİN, TALİ ACENTELERİN YAPACAĞI İŞLEMLER: \r
\r
1. 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği hazırlamanız gereken evrakların hazırlanması. Hazırlanacak evrakların listesi aşağıda belirtilmiştir.\r
2. Esnaf Siciline Kaydınız varsa Sicil Gazetesi Fotokopisi de gereklidir.\r
3. 14.04.2008 tarihinden önce sigortacılık yaptığınızı kanıtlayan, sigorta şirketinizin genel müdürlüğünde (Bağlı oldunuz sigorta şirketinden değil) alacağınız yazı ve ekine koyacağınız tahsilat makbuzu ya da düzenlemiş olduğunuz poliçe.\r
4. http://www.sigorta.org.tr/acente/aeks2.php internet sitesine girerek doldurulması gereken tüm bilgilerin, hazırlanan evraklar doğrultusunda sisteme girişinin yapılması ve başvuru numarasının alınması.\r
5. Hazırlanan evrakları Odamıza getirmeniz.\r
6. 31.12.2008 tarihine kadar Odamıza kayıt olmak.\r
7. Sigorta Acenteleri İcra Komitesinin 24.12.2013 tarihli toplantısında, \r
1 Ocak 2014 gününden itibaren 31 Aralık 2014 günü bitimine kadar (bu tarihler dahil) Uygunluk Belgesi başvurusunda bulunan Sigorta Acenteleri için (evraklarını eksiksiz şekilde ilgili Odaya teslim etmek kaydıyla) Levha kayıt ücreti 7.500,-TL (yedibinbeşyüzTL); 2014 yılı Levha aidatı ise, 50,-TL (elliTL) olarak belirlenmiştir. Acente uygunluk bedeli ise 100 TL olarak belirlenmiştir.\r
Önemle duyurulur.\r
\r
\r
14.04.2008 TARİHİNDEN SONRA SİGORTA ACENTELİĞİ YAPMAK İÇİN LEVHAYA KAYIT YAPTIRMAK İSTEYEN GERÇEK YA DA TÜZEL KİŞİLERİN YAPACAĞI İŞLEMLER: \r
\r
1. Odamıza kayıt olmak.\r
2. 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği hazırlamanız gereken evrakların hazırlanması. Hazırlanacak evrakların listesi aşağıda belirtilmiştir.\r
3. Gerçek kişi acentenin ya da tüzel kişi acentelerin müdürlerinin 2 yıllık sigortacılık, aktüerya, pazarlama ya da risk yönetimi bölümlerinden mezun olup 2 yıl sigortacılık deneyimi olması ya da 4 yıllık üniversite mezunu olması gerekmektedir. Diğer şartlar için TIKLAYINIZ.\r
4. http://www.sigorta.org.tr/acente/aeks2.php internet sitesine girerek doldurulması gereken tüm bilgilerin, hazırlanan evraklar doğrultusunda sisteme girişinin yapılması ve başvuru numarasının alınması.\r
5. Hazırlanan evrakları Odamıza getirmeniz.\r
6. Sigorta Acenteleri İcra Komitesinin 24.12.2013 tarihli toplantısında, \r
1 Ocak 2014 gününden itibaren 31 Aralık 2014 günü bitimine kadar (bu tarihler dahil) Uygunluk Belgesi başvurusunda bulunan Sigorta Acenteleri için (evraklarını eksiksiz şekilde ilgili Odaya teslim etmek kaydıyla) Levha kayıt ücreti 7.500,-TL (yedibinbeşyüzTL); 2014 yılı Levha aidatı ise, 50,-TL (elliTL) olarak belirlenmiştir. Acente uygunluk bedeli ise 100 TL olarak belirlenmiştir.\r
Önemle duyurulur.\r
\r
\r
Sigorta Acenteliği Hizmetleri için gerekli evrakları aşağıda bulabilirsiniz...\r
\r
Taahhütname\r
Gerçek Kişiler için Liste \r
Tüzel Kişiler için Liste\r
Ek 1 \r
Ek 2 \r
Ek 3 \r
\r
\r
* SİGORTACILIK KANUNU´NU İNDİRMEK İÇİN Tıklayınız \r
* SİGORTA ACENTELERİ YÖNETMELİĞİ´Nİ İNDİRMEK İÇİN Tıklayınız.\r
* HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI GENELGELERİ İÇİN Tıklayınız..\r
* TOBB TARAFINDAN SİGORTA ACENTELERİNE DUYURU için tıklayınız..